گروه تخصصی آینده‌پژوهی فرهنگ و ارتباطات و جامعه (افواج) در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات نشست «تاملی در ایده‌های آینده‌نگرانه تافلر» را برگزار می‌کند.

الوین تافلر نویسنده و آینده‌اندیش آمریکایی بود که برای آثارش در زمینه‌های انقلاب دیجیتال، انقلاب ارتباطات و آینده‌نگری فناوری شناخته می‌شد. تافلر روز ۲۷ ژوئن امسال در سن ۸۸ سالگی درگذشت و این نشست به‌همین بهانه برای مرور اندیشه‌های او برگزار خواهد شد.

سخنرانان این نشست دکتر شهیندخت خوارزمی و دکتر هادی خانیکی خواهند بود. دکتر شهیندخت خوارزمی، عضو هیئت مؤسس و نائب‌ رییس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و مترجم کتاب‌های موج سوم، جابجایی در قدرت، جنگ و ضد جنگ اثر تافلر است. دکتر هادی خانیکی نیز ریاست انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات را بر ‏عهده دارد و عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.

این نشست روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۵، ساعت ۱۷ تا ۱۹ در  انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

مکان برگزاری نشست: بزرگراه جلال آل احمد، پل نصر (گیشا)، جنب دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیم طبقه اول، سالن کنفرانس انجمن‌ها

AlvinToffler-600