پژوهش «چشم‌انداز تهران ۱۳۹۷» که توسط گروه تحقیقاتی آینده‌بان انجام شده است موفق به کسب «جایزه تهران» در جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری شد.

مراسم پایانی یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی روز شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. در این مراسم شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند (توضیحات بیشتر درباره جایزه تهران).

پژوهش «چشم‌انداز تهران ۱۳۹۷ (تحلیل ساختاری مسائل آینده شهر تهران)» در این مراسم در بخش «مدیریت و حکمروایی شهری» به‌عنوان اثر برتر معرفی شد.

این پژوهش را سال ۱۳۹۶ گروه تحقیقاتی آینده‌بان به‌سفارش مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بهره‌گیری از روش‌های علمی آینده‌پژوهی تهیه کرده بود که وضعیت شهر تهران را در افق آینده یک‌ساله ترسیم می‌کرد (توضیحات بیشتر درباره چشم‌انداز تهران ۱۳۹۷).

دکتر محمد مهدی مولایی، مجری پژوهش و مدیر گروه تحقیقاتی آینده‌بان، به‌نمایندگی از پژوهشگران این گروه لوح تقدیر و تندیس این جشنواره با عنوان «جایزه تهران» را دریافت کرد.