در مراسمی که انجمن آینده‌نگری ایران با حمایت مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به مناسب «روز جهانی آینده» برگزار کرد، از دکتر محمد مهدی مولایی به‌نمایندگی از گروه تحقیقاتی آینده‌بان و تعداد دیگری از فعالان موفق حوزه آینده‌پژوهی در ایران تقدیر شد.

در این مراسم ابتدا دکتر سعید خزایی (ریاست انجمن آینده‌نگری ایران)، مهندس وحیدی مطلق (دبیر کل فدراسیون جهانی آینده‌پژوهی)، دکتر افسانه اوضاعی (دبیر انجمن آینده‌نگری ایران) و دکتر وحید احمدی (مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور) سخنرانی کردند.

بخش پایانی «مراسم روز جهانی آینده» تقدیر و تشکر از آینده‌پژوهان موفق و پیشکسوتان این حوزه در ایران بود. در این بخش از از آینده‌پژوهان زیر با اهدا لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.

دکتر سحر کوثری
برای تدوین رساله دکتری با عنوان طراحی سبد فناوری‌های نانو ایران برای دستیابی به سناریوی مطلوب اثرات اجتماعی

دکتر حسن بشیری و دکتر امیر ناظمی
برای نگارش کتاب آینده‌پژوهی در سیستم‌های پیچیده

دکتر محسن طاهری
به عنوان مروج موفق آینده‌پژوهی در سطوح متوسطه

دکتر محمد امین قلمبر
به عنوان مدیر مسئول مجله پیشران در راستای تقدیر از موسسات غیرانتفاعی در حوزه آینده‌پژوهی

مهندس وحید وحیدی مطلق
به عنوان دبیر کل فدراسیون جهانی آینده‌پژوهی

دکتر عقیل ملکی‌فر
به‌عنوان پیشکسوت حوزه آینده‌پژوهی

دکتر عبدالرحیم گواهی
به‌عنوان پیشکسوت حوزه آینده‌پژوهی

دکتر محمد مهدی مولایی
به عنوان مدیر گروه تحقیقاتی آینده‌بان در راستای تقدیر از موسسات غیرانتفاعی در حوزه آینده‌پژوهی (به‌خاطر انتشار گزارش‌های سالانه «آینده‌پژوهی ایران»)

پژوهش‌های ملی «آینده‌پژوهی ایران» پنج‌سال متوالی از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۷ با محوریت گروه تحقیقاتی آینده‌بان تهیه و منتشر شده‌اند. «آینده‌پژوهی ایران ۱۳۹۷» پنجمین مورد از این نوع بود که در سال جاری تهیه و نتایج آن به‌صورت رایگان و عمومی در دسترس همه ایرانیان قرار گرفت.


در مراسم روز جهانی آینده دکتر محمد مهدی مولایی، مدیر آینده‌بان، به‌نمایندگی از این گروه تحقیقاتی لوح تقدیر را به‌خاطر تلاش در ترویج تفکر آینده‌نگر دریافت کرد.