مدیرعامل نیسان موتور وعده داد این خودروساز تا سال ۲۰۲۰ خودروهای مجهز به فناوری رانندگی اتوماتیک خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، کارلوس قصن گفت: پیشرفت خوبی برای دستیابی این خودروساز ژاپنی به فناوری رانندگی اتوماتیک حاصل شده و خودروهایمان تا سال ۲۰۲۰ آماده خواهند بود اما اینکه مردم بتوانند از این خودروها در جاده استفاده کنند، توسط رگولاتورهای دولتی مشخص خواهد شد.

بسیاری از خودروسازان جهان و شرکتهای خارج از صنعت خودرو مانند گوگل سرگرم ساخت فناوریهایی هستند که حرکت خودرو بدون دخالت راننده را امکان پذیر می‌کند اما مانع بزرگتر برای استفاده از این خودروها تایید رگولاتورها در سراسر جهان است.

مدیرعامل نیسان موتور گفت: رانندگی اتوماتیک بدون شک بخشی از خودروهای آینده است زیرا بررسیهای انجام گرفته از مصرف کنندگان بویژه رانندگان جوانتر نشان می‌دهد این چیزی است که آنها به همراه قابلیت اتصال و آلایندگی صفر یا کمتر می‌خواهند.

قابلیت اتصال به معنای دسترسی به اینترنت، مشاهده فیلم و انجام کارهایی در خودرو است که فرد می‌تواند در خانه یا محل کار خود انجام دهد.

کارلوس قصن درباره مسئله آلایندگی هم تاکید کرد نیسان روی خودروهای برقی به جای فناوریهای پاک دیگر برای کوتاه مدت حساب باز کرده است.

نیسان سازنده خودروی برقی لیف است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نیسان ممکن است در نهایت یک خودروی خودران را عرضه کند اما این هدف نهایی این خودروساز نخواهد بود.