معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی گفت: ما به سمت رشته‌های میان رشته‌ای سوق پیدا کرده‌ایم و تا به حال چندین مجوز رشته میان رشته‌ای صادر شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، جعفرکیوانی در نشست خبری که در ساختمان ریاست دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: دانشگاه خوارزمی در حال حاضر ۱۴ دانشکده دارد که ۱۱ دانشکده از قبل و سه دانشکده هم از دانشگاه علوم اقتصادی به این دانشگاه اضافه شده است و دارای دو پردیس بین الملل در تهران و کرج می‌باشد.

وی افزود: تعداد دانشجویان ما به ۱۳ هزار نفر رسیده و ۴۴۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند این دانشگاه براساس گزارش سازمان سنجش در مقطع کار‌شناسی ارشد یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در ادامه به بیان آمار پرداخت و گفت: ۳۶ درصد از دانشجویانی که در مقطع کار‌شناسی تحصیل می‌کردند در دوره ارشد در دانشگاه‌های دولتی قبول شدند و در مجموع بیش از ۷۰ درصد دانشجویان ما از مقطع کار‌شناسی به مقطع کار‌شناسی ارشد پذیرفته شدند.

وی به رشته‌های میان رشته‌ای در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما به سمت رشته‌های میان رشته‌ای رفتیم، مهندسی نفت زمین، نانو شیمی و رشته علوم‌شناختی و آینده پژوهی از جمله رشته‌هایی است که توانسته‌ایم مجوز برای آن‌ها بگیریم و دانشکده هنر و معماری نیز در حال احداث و راه اندازی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در ادامه بیان داشت: رشته پژوهش هنر، تاریخ هنر و معماری در دانشکده هنر و معماری به وجود خواهد آمد و می‌خواهیم دانشکده فناوری‌های پیشرفته را با توجه به نیاز بخش صنعت ایجاد کنیم که طرح آن به تصویب رسیده و پس از تصویب در هیئت امناء شروع به احداث می‌شود.

وی در خصوص دانشجویان بورسیه دکترا نیز گفت: حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ نفر در دانشگاه در حال تحصیل بودند که از سازمان امور دانشجویی نامه‌ای ابلاغ شد و برای آن‌ها تعیین تکلیف کرد چرا که تعدادی از آن‌ها به دلیل مدرک کار‌شناسی یا کار‌شناسی ارشد نامعتبر اجازه ادامه تحصیل نداشتند و لذا قطع تحصیل شدند تعدادی از آن‌ها نیز با هزینه شخصی می‌تواند به تحصیل ادامه دهند.