موتور جست‌وجوگر شرکت مایکروسافت موسوم به “بینگ” پیش از برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار برنده‌های این جوایز را به درستی پیش بینی کرده بود.

به گزارش ایسنا، موتور جست‌وجوگر شرکت مایکروسافت موسوم به “بینگ” بخشی دارد که در آن نتایج رخدادهای وی مهم ورزشی، هنری و سینمایی را پیش بینی می‌کند.

بینگ تاکنون جام جهانی فوتبال، نتایج لیگ برتر انگلیس و بازیهای لیگ آمریکا را پیش بینی کرده است. اما این موتور جست‌وجو پیش از برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۵، نتایج این مراسم از جمله برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مکمل مرد و بهترین بازیگر مکمل زن را به درستی پیش بینی کرد.

در مجموع مایکروسافت موفق شد ۸۴ درصد برندگان ۲۴ جایزه اسکار را درست پیش بینی کند و تنها چهار مورد از پیش بینی‌هایش غلط از آب درآمد.

پیش از برگزاری مراسم مایکروسافت پیش‌بینی‌های خود را منتشر ولی در عین حال خاطرنشان کرد که بیشتر جوایز نسبتا غیرقابل پیش بینی هستند.

بینگ برای این پیشگویی از الگوی پیش‌بینی دیوید روتچیلد، محقق مایکروسافت در لابراتوار این شرکت در نیویورک استفاده کرد. روتچیلد سال گذشته برندگان ۲۱ مورد از ۲۴ جایزه اسکار و در سال ۲۰۱۳ نیز ۱۹ مورد را درست پیش‌بینی کرد.