گوگل ساخت و طراحی ساختمان های متفاوتی به سبک آینده را در ایالت کالیفرنیا آغاز کرده است که شگفت انگیز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل، بزرگترین و محبوب ترین موتور سرچ دنیا محسوب می شود که در دهه اخیر به فعالیت های دیگری نیز روی آورده که از میان آنها می توان به ساخت خودروهای بدون سرنشین یا عرضه گجت های هوشمند اشاره کرد.

اما اکنون این شرکت خبر از ساخت ۴ پایگاه در منطقه  Mountain View در ایالت کالیفرنیا را اعلام کرده که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و بیشتر شبیه به ساختمان فیلم های علمی- تخیلی است. این ساختمان ها از سقف ها و دیوارهای شیشه ای ساخته خواهند شد که لقب ساختمان های آینده را به خود اختصاص داده اند.

از دیگر ویژگی های ۴ پایگاه جدید گوگل می توان به مواردی مانند حذف دیوارهای بتنی قدیمی و جایگزینی آن با ساختارهای بلوک و اجزای سبکی اشاره کرد که قابل حرکت بوده یا سایبان هایی متفاوتی (همانند تصویر) بر فراز ساختمان ها قرار خواهند گرفت تا تهویه مناسبی در داخل ساختمان ها وجود داشته باشد و بتوان شرایط آب و هوایی داخل ساختمان ها را نیز تحت کنترل داشت.

مقامات گوگل اعلام کرده اند با ساخت چنین ساختمان هایی به دنبال دست یافتن به فضای کاری متفاوتی برای کارمندان خود هستند تا بتوانند بازده و راندمان کاری کارکنان خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر، این ساختمان ها نه تنها انرژی مورد نیاز خود را از طریق طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر تامین خواهند کرد بلکه قادر به تامین بخش قابل توجهی از انرژی کارولینای شمالی نیز خواهند بود.

مراحل ساخت و ساز این ساختمان تا سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید و جز کارمندان گوگل، عموم افراد می توانند از فضای داخلی این ساختمان ها بهره ببرند.