شرکت تلسا موتورز قصد دارد تولید خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۵ به چند میلیون واحد برساند. این شرکت در سال گذشته کمتر از ۴۰ هزار خودرو تولید کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، الون ماسک مدیر عامل این شرکت در سخنرانی خود در کنگره جهانی اتومبیل در دیترویت، تصریح کرد که شاید تلسا با در پیش گرفتن این روند تا سال ۲۰۲۰ به سودآوری نرسد، اما حرکت به سمت تولید خودروهای برقی ضرورت دارد.

وی همچنین اعلام کرد که میزان فروش این شرکت در چین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ ضعیف تر از حد انتظار بوده است. وی علت این مساله را مشکلات مربوط به شارژ کردن خودروهای برقی در داخل شهرهای چین دانست. مدیر عامل تلسا اظهار امیدواری کرده که این مشکل تا اواسط سال ۲۰۱۵ برطرف شود.

ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۱۴ در مجموع ۴۸ درصد افزایش یافته، اما روز گذشته ارزش این سهام از ۲۰۴ دلار به ۱۹۰ دلار کاهش یافت.

الون ماسک افزود که این شرکت اولین خودروسازی خواهد بود که اتومبیل های کاملا خودکار تولید می کند. اما احتمال وقوع این رویداد تا قبل از سال ۲۰۲۰ را اندک دانست. او از عرضه خودروی ورزشی Model X در تابستان امسال و مدل ارزان قیمت Model 3 تا سال ۲۰۱۷ خبر داد. این شرکت امیدوار است در سال ۲۰۲۰ قادر به فروش سالانه ۵۰۰ هزار خودروی برقی باشد.