با به روزرسانی سیستم AllJoyn Gateway Agent اتصال بسیاری از لوازم خانگی، اداری و فراتر از آن به یکدیگر و همین طور به شبکه اینترنت ممکن شده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این امر راه را برای تحقق هدف اصلی اینترنت اشیا که اتصال همه چیز به اینترنت است هموار می‌سازد.

AllJoyn از این پس می تواند فراتر از شبکه‌ های محلی عمل کند و به عنوان مثال برای اتصال همه چیز به خدمات و سرویس های کلود به کار رود. کاربران هم از این طریق می‌توانند از راه دور و به شیوه‌هایی بسیار متنوع به یکدیگر و همین طور سرویس های مختلف دسترسی پیدا کنند.

AllJoyn همچنین می‌تواند به عنوان بستری برای دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها و سرویس های سازگار با اینترنت اشیا به کار رفته و همگرایی آنها را تسهیل کند. AllJoyn یک چارچوب نرم افزاری متن باز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این پلاتفورم در اصل توسط شرکت Qualcomm طراحی شده و شناسایی محصولات و کالاهای قابل اتصال به شبکه اینترنت اشیا را در یک محیط تسهیل کرده و برقراری ارتباط میان آنها را هم ممکن می‌کند. از سیستم یاد شده می توان برای کنترل نور، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، دوربین های امنیتی و پوشیدنی های هوشمند از راه دور استفاده کرد.

مهم‌ترین مزیت این سیستم سهولت استفاده و عدم نیاز به نصب نرم افزارها و سخت افزارهای اضافی به منظور کنترل خدمات مختلف است.

سیستم مذکور زیر نظر گروه AllSeen طراحی شده که ۱۱۱ شرکت و مجموعه برتر حوزه فناوری و از جمله سیسکو، مایکروسافت و پاناسونیک در آن عضویت دارند.