مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: دستگاه سنجش آلودگی به دلیل غلظت بالای گرد و غبار قادر به اندازه گیری میزان آلاینده های ناشی از ریزگردها در اهواز نیست.


به گزارش رهیاب نیوز، احمد رضا لاهیجان زاده روز پنجشنبه، ٩ بهمن ماه، در یک گفتگوی خبری با بیان این که حالت عادی میزان آلایندگی هوا ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است، افزود: تاکنون اهواز با این میزان گرد و غبار روبرو نشده بود و میزان گرد و غبار در هوا بالای ١٠ هزار میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه سنجش آلودگی محیط زیست استان رقمی بالای ١٠ هزار میکروگرم ندارد و قادر نیست به درستی میزان غلظت گرد و غبار را نشان دهد.

لاهیجان زاده گفت: شعاع دید در اهواز به شدت کاهش یافته و این پدیده سبب شده است تا شهروندان اهوازی به دلیل شرایط بسیار نامناسب هوا خانه نشین شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی هستند نباید در فضای آزاد تردد داشته باشند.

در استان خوزستان شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان و دشت آزادگان دچار گرد و غبار شدید شده که اهواز بالاترین میزان آلودگی را تا ٧٠ برابر حد مجاز تجربه کرده است.