اگر احساس می‌کنید که تابستان امسال گرم‌ترین تابستان سال‌های اخیر بوده باید بدانید که شما تنها کسی نیستید که این حدس و گمان را دارد بلکه ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا این حدس را به خبری حقیقی مبدل ساخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا National Oceanic and Atmospheric مخفف NOAA در خبری اعلام کرد که گرمای زمین در شش ماه اخیر بی سابقه بوده به طوری که تحقیقات نشان می دهند گرمای ماه های گذشته در ۴ هزار سال عمر اخیر زمین می تواند رکورد جدیدی را به ثبت رسانده باشد.

اما از سوی دیگر، گرمای زمین از سال ۱۸۸۰ میلادی به میزان ۱٫۴°F افزایش داشته است. گرمای بی سابقه سال ۲۰۱۴ میلادی از ماه آوریل (فروردین ماه ۹۳) آغاز شده و تا ماه گذشته (سپتامبر) به بالاترین درجه خود رسید تا شش ماه گذشته نه تنها رکورد گرم ترین ماه در سال های اخیر را به نام خود ثبت کند بلکه به عنوان رکورد جدیدی در ۴ هزار ساله عمر اخیر زمین نیز به ثبت رسیده شود.

بنا به گزارشات منتشر شده، زمین در تابستان سال جاری رکورد داغ ترین روزهای خود را شکست تا سال ۲۰۱۴ میلادی در تاریخ گرم ترین روزهای جهان ثبت شود. ماه های آوریل، می و ژوئن جزو گرم ترین ماه های سال ۲۰۱۴ میلادی نام گرفته اند. اما هر یک از این ماه ها نسبت به ماه مشابه در سال های گذشته توانستند رکورد چشمگیری را به ثبت برسانند.

کشورهای متعددی در دنیا با بحران کم آبی، خشکسالی، آتش سوزی و … دست به گریبان بوده اند که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.