تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای سفر بی بازگشت به مریخ ثبت نام کرده اند. حال این پرسش مطرح می شود که این افراد با چه منطقی دست به این کار می زنند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت خصوصی Mars One اعلام کرده است که در قالب برنامه ای بلند مدت با ثبت نام از علاقمندان به سفر بی بازگشت به مریخ، کاندیداهای نهایی را گزینش و برای این سفر تاریخی آماده خواهد کرد.

این درحالی است که دولت آمریکا پیش از این چشم اندازی را ترسیم کرده بود که طی آن تا سال ۲۰۳۰ نخستین گروه از فضانوردان راهی ماموریت سیاره سرخ شوند اما با کاهش اجباری بودجه ناسا، این برنامه لغو و در مقابل پروژه سفر به ماه و سیارک های اطراف زمین در دستور کار قرار گرفت. با این تغییر استراتژی مریخ بیش از پیش دست نیافتنی تر به نظر می رسید تا اینکه شرکت خصوصی Mars One با ابتکار عمل سفر بی بازگشت به مریخ وارد گود شد.

باس لنزدورپ مدیرعامل این شرکت می گوید : ناسا اعلام کرده که حتی اگر قرار باشد همچون گذشته به طور جدی به مریخ فکر شود تنها درصورتی این کار را انجام می دهد که بتواند فضانوردانش را از این سیاره بازگرداند اما همه می دانیم که فعلا چنین فناوری وجود ندارد و حداقل تا ۲۰ سال آینده نیز وجود نخواهد داشت.

وی ادامه می دهد : تنها کاری که می شود انجام داد قدم گذاشتن در سفری است که ماندن در مریخ پایان آن باشد، یعنی در آنجا زندگی کنیم و همانجا هم بمیریم.

شرکت Mars One برنامه های جاه طلبانه ای برای حضور در مریخ دارد که شاید اوج آن ساخت نخستین شهر فرازمینی در این سیاره است.

براساس برنامه ریزی هایی که از پیش صورت گرفته، از میان انبوه درخواستها از سراسر جهان نامزدهای نهایی گزینش و با آنها مصاحبه می شود و در نهایت ۴ تن (دو مرد و دو زن) از قاره های مختلف برگزیده می شوند تا در سال ۲۰۲۵ قدم به سیاره سرخ بگذارند.