دنیای فناوری هر روز بیش از روز پیش زندگی انسان ها را دستخوش تغییر می کند تا جایی که فناوری به بخش هایی مانند تغییر شیوه غذا خوردن نیز وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه صحیح غذا خوردن یکی از موضوعات مهم و مورد توجه است، معمولا اشخاص به دنبال راه حل هایی هستند تا علاوه بر اینکه به شیوه صحیحی غذا بخورند، بتوانند کاهش وزن نیز داشته باشند یا وزنشان را ثابت نگه دارند. مخترعان نیز به تقاضای مخاطبان عمل کرده و گجت هایی را وارد بازار کرده اند که می تواند شیوه تغذیه و رژیم غذایی را تغییر دهد. در این مطلب به بخشی از این اختراعات اشاره می شود:

* چنگال های HAPI

این گجت متفاوت می تواند هر چیزی که شما میل می کنید را به خاطر بسپارد تا به مرور زمان شیوه تغذیه و خوراک شما را تغییر دهد. اگر جزو افرادی هستید که به سرعت غذا می خورند، این چنگال با لرزش به شما یادآوری می کند که کمی آهسته تر غذا را میل کنید و در حال حاضر با سرعت بالایی در حال مصرف غذا هستید. هدف از ساخت این چنگال آموختن آهسته غذا خوردن است. این چنگال می تواند با کمک اینترنت به تبلت یا موبایل نیز متصل شده و مدت زمانی که شما در حال مصرف غذا بوده اید را بر صفحه تلفن همراه نمایش دهد. قیمت این چنگال در حدود ۹۹ دلار است.

* دستگاه سنجش سالم بودن گوشت

دستگاهی با نام “بینی الکترونیکی” اختراع شده تا با قرار دادن این دستگاه در کنار ماهی، گوشت گوسفند یا هر نوع گوشت دیگری بتوان به تازه بودن یا همینطور عدم فاسد بودن گوشت پی برد. برنامه ای روی تبلت یا اسمارت فون ها نصب می شود تا مصرف کننده را از سالم بودن گوشت آگاه کند. قیمت این گجت در حدود ۸۹ دلار عنوان شده است.

* گازی که SMS دریافت می کند

کمتر خانم خانه داری وجود دارد که تجربه سوختن غذا را نداشته باشد اما با این گاز جادویی می توان شعله گاز را با کمک تبلت و اسمارت فون ها و از راه دور تحت کنترل داشت. برنامه ای روی تبلت ها نصب می شود که با کمک آن می توان شعله و همینطور مدت زمان طبخ غذا را تنظیم کرد و اگر در زمانی شعله گاز بیش از حد بالا باشد به سادگی و با ارسال پیامکی به گاز می توان دمای آن را کاهش داد.

* قاشق اصلاح کننده عادات غذایی

بسیاری از افراد غذاهایشان را تند، با نمک یا پر ادویه میل می کنند در صورتی که عادات غذایی این چنینی می تواند سلامت اشخاص را به خطر بیفکند. اما با این قاشق هوشمند اگر غذایی بیش از حد معمول تند، با نمک یا ادویه دار باشد، قاشق آنقدر به لرزش در می آید تا شخص عادات غذایی خود را اصلاح کند.

* لیوان هوشمند Vessyl

این لیوان هوشمند قادر به تشخیص نوشابه با قهوه، آبمیوه یا سایر نوشیدنی هاست. افراط بیش از حد در مصرف نوشیدنی هایی مانند نوشابه یا قهوه می تواند مضر باشد اما این لیوان می تواند تعداد دفعات مصرف نوشیدنی را به مصرف کننده نشان داده و به اصلاح عادات نوشیدن وی بپردازد.

* اطلاع از مواد تشکیل دهنده انواع خوراکی ها

با اسکن بار کد انواع خوراکی های مصرفی به سادگی می توان به انواع و میزان مواد تشکیل دهنده خوراکی ها پی برد. این موضوع می تواند برای اشخاصی که رژیم های غذایی بخصوصی را به دلیل بیماری ها یا حتی رژیم های غذایی برای تناسب اندام دارند، بسیار کاربرد داشته باشد. با نصب برنامه بخصوصی روی موبایل و اسکن بارکد می توان شاهد مواد تشکیل دهنده انواع خوراکی ها بود.