یک سال پس از عرضه اولین اسلحه ساخته شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی، ساخت نمونه فلزی این محصولات مرگبار هم با خرید یک چاپگر ۱۲۰۰ دلاری در منازل ممکن شده است.

به گزارش فارس به نقل از نورت وست، در حالی که اسلحه‌های قبلی که به طور سه بعدی طراحی می‌شدند پلاستیکی بودند، اسلحه‌های جدید که Ghost Gunner نام دارند فلزی هستند.

چاپگرهایی که برای ساخت این اسلحه‌ها به کار می‌روند به رایانه متصل شده و مجهز به مته خاصی هستند که در سه بعد حرکت کرده و چوب، پلیمر و آلومینیوم را بر طبق مدل‌های از قبل مشخص شده تراش می‌دهد. اسلحه ای که با استفاده از این چاپگر طراحی می‌شود از نوع AR-15 است.

اسکلت اصلی این اسلحه تمام فلزی است و بنابراین در مقایسه با اسلحه‌های پلاستیکی قبلی استحکام و ثبات بیشتری دارد. علاقه‌مندان می‌توانند همه اجزا این اسلحه را چاپ کنند یا بخشی از آن‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین سفارش دهند.

مسئله نگران کننده این است که این اسلحه‌های خانگی هیچ شماره سریالی ندارند و بنابراین ردگیری آن‌ها و پی بردن به مشخصات فرد سازنده آن‌ها غیرممکن است. لذا ممکن است افراد خلاف‌کار به استفاده از آن‌ها علاقه زیادی نشان دهند. خلا قانونی موجود در آمریکا هم نگرانی در مورد استفاده از چنین اسلحه‌هایی را تشدید کرده است.