منابع خبری گزارش دادند: اولین آزمایش سگ روبات نظامی ساخت شرکت گوگل در یگان تفنگداران دریایی آمریکا با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا، از دیفنس DEFENCE این سگ روبات به نام «سگ بزرگ» اولین آزمایش نظامی خود را در هاوایی به همراه یک تفنگدار دریایی انجام داد.

ساخت این سگ روبات که رسما به «سیستم پشتیبانی گروه پیاده» معروف است پنج سال زمان برده است.

سگ روبات می تواند راه برود و در زمین های ناهموار بدود و با حمل یک بار ۴۰۰ پوندی(۱۸۱٫۴۳ کیلوگرم) از تسلیحات پشتیبانی خوبی از سربازان پیاده نظام داشته باشد.

روبات ها هر روز هوشمندتر می شوند و از آن ها برای اهداف مختلفی مانند کارهای منزل، نجات و حتی جنگ استفاده می شود.

بر اساس اعلام پنتاگون تا ۱۰ سال آینده در ارتش آمریکا به ازای هر یک سرباز ۱۰ روبات فعال خواهد بود.

استفاده از روبات های قاتل نیز در ارتش آمریکا در چند سال اخیر به کار گرفته شده است . موضوعی که مخالفت بسیاری از نهادهای حقوق بشری در جهان را به ایجاد کرده است.

طبق گزارش محققان نظامی آمریکا هر سرباز می تواند یک یا پنج روبات را با خود به همراه ببرد که وظیفه های مختلفی مانند مسیریابی، کشف موانع و مین ها، کمک های اولیه و حتی شلیک به دشمنان را بر عهده خواهند داشت.

اسکات هارتلی بنیان گذار کمپانی ۵D Robotics و صاحبان برخی شرکت های دیگر فناوری نظامی در آمریکا مانند Northrop Grumman و HDT Robotics هر از چند گاه مانوری از فناوری ها و روبات های نظامی را در قالب نمایشگاهی به راه می اندازند. آنها در این نمایشگاهها قابلیت های روبات های نظامی به رخ جهان کشیده می شود.

اگرچه صاحبان این صنایع در آمریکا مانند هارتلی بارها اعلام کرده اند که روبات ها می توانند جان انسان ها را نجات دهند اما اکثر روبات های شرکت کننده در مانورهای نظامی برای کشتن برنامه ریزی شده اند.