ارتش ایالات متحده امریکا خبر از احداث آزمایشگاه و بیمارستان های بخصوصی برای درمان و نجات جان سربازانش در مناطق و پایگاه های مختلف مستقر در جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارتش ایالات متحده امریکا در طرح جدیدی به احداث و ساخت آزمایشگاه های منحصر به فردی برای سربازان خود روی آورده است تا نه تنها تمامی سربازانش را از مرگ حتمی نجات دهد بلکه از جدیدترین فناوری های روز دنیا نیز در این بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده کند.

پرینت سه بعدی اندام های حیاتی انسان

چاپ سه بعدی یکی از فناوری های جدیدی است که توجه بسیاری از محققان و دانشمندان بخصوص مقامات ایالات متحده امریکا را به خود جلب کرده تا هزینه های هنگفتی را برای توسعه و رشد این صنعت اختصاص دهند. اکنون پرینتر های سه بعدی در آزمایشگاه های امریکا چاپ اندام انسان را آغاز کرده اند. محققان امریکایی از چاپ زیستی نوعی از چاپ سه بعدی که امکان تولید بافت های انسانی را فراهم می کند برای تولید اندام های حیاتی بهره می برند.

بنا به گزارشات منتشر شده در این آزمایشگاه ها، چاپ اندام های حیاتی یا پوست به کمک سربازان زخمی امریکایی می شتابند تا شمار کشته شدگان یا مجروحان امریکایی را کاهش دهند.

چاپ سه بعدی مدت هاست در امریکا کلید خورده است

اخبار مربوط به چاپ یا همان پرینت سه بعدی تنها دو سه سالی است که منتشر می شوند و توجه مخاطبان بین المللی را به خود جلب کرده اند اما این طور که در گزارشات مختلف اعلام شده است، وزارت دفاع امریکا از سال ۲۰۰۸ میلادی با کمک دانشگاه، بیمارستان، آزمایشگاه ها و محققان برتر این کشور بازسازی سلول ها، بافت یا اندام های زنده و پوست را آغاز کرده بودند.

دکتر “مایکل رومانکو”، یکی از متخصصانی که در ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها و بیمارستان های امریکایی در مناطق جنگی شرکت دارد، گفت:”ما به آزمایشگاه یا بیمارستان هایی نیاز داشتیم که بتوانیم سربازان زخمی را مداوا کنیم زیرا سربازان اعزامی به مناطق جنگ زده به شدت از نبود مراکز درمانی پیشرفته رنج می بردند و این موضوع باعث افزایش تلفات انسانی در این مناطق شده بود. به همین دلیل تجهیز آزمایشگاه ها و استفاده از فناوری های روز دنیا در این بیمارستان ها سرلوحه کار قرار گرفت تا بتوانیم از این طریق صدمات وارده به سربازان را کاهش دهیم.

بسیاری از سربازان از سوختگی های شدید پوستی رنج می برند، اما با پیوند پوستی دقیق و باورنکردنی که شبیه سایر قسمت های پوست بدنشان است، زندگی دوباره ای را به آنها بخشیدیم و اکنون وارد چاپ ۳D پوست بدن شده ایم. تحقیقات اولیه در این زمینه آغاز شده اند تا با استفاده از این راه حل بتوانیم سربازان بیشتری را نجات دهیم.

سربازانی از جنس آهن!

مدتی پیش نیز خبری مبنی بر دستکاری ژنتیکی خون سربازان امریکایی منتشر شده بود تا آنها را در برابر بیماری های شایع و همچنین امراض بیوژنتیکی مقاوم کنند. این پروژه تحت نظارت آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی امریکا یا آژانس DARPA انجام می شود تا با استفاده از واکسن ها و خون های تزریقی دستکاری شده، ویروس و همینطور میکروب ها را خنثی کنند تا توان حمله و آسیب به سلول های سربازان امریکایی را نداشته باشند.

این برنامه تحت نظارت مرکز تحقیقات بیوپزشکی ماساچوست انجام می شود که با استقبال پنتاگون مواجه شده است. پیش بینی می شود در ابتدا این برنامه روی سلول های قرمز که وظیفه حمل اکسیژن را برعهده دارند، انجام شود تا پس از مدتی مواد دیگری به رگ های سربازان تزریق شود تا آنها را در برابر خطرات و بیماری ها ایمن کند.