پژوهشگران پوشش چسبی کوچک و ساده ای طراحی کرده اند که می توان با نصب آن بر روی بدن، ضربان قلب، الگوی تنفس و دمای بدن بیمار را کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه آمار مورد نظر را از طریق شبکه وای فای به رایانه و یا تلفن همراه ایستگاه پرستاری در بیمارستان ارسال می کند.

پزشکان می گوید این چسب ها با قیمت ۳۵ پوند، اگر وضعیت نادرستی را تشخیص دهند، بوق هشدار ارسال می کنند، این شیوه می تواند جان صدها نفر را در سال نجات دهد.

اما کارشناسان هشدار داده اند این فناوری نباید بهانه ای برای پرستاری از راه دور شود.

محققان نشان داده اند پرستاران معمولا در ایستگاه پرستاری پشت میز خود می نشینند و به اندازه کافی در بخش حضور ندارند و همین امر موجب می شود بیماران و بویژه بیماران مسن احساس تنهایی و انزوا کنند که زمان خطرناکی قلمداد می شود. این بیم وجود دارد که این نظارت از راه دور می تواند وضعیت را بدتر کند.

مدیران بهداشت و درمان دولتی انگلیس قصد دارند چسب Sensium Vitals که از سوی محققان انگلیسی ساخته شده را آزمایش کنند. قرار است طی ماه های آینده، این چسب در ۱۰ بیمارستان دولتی انگلیسی آزمایش شود.

بر اساس گزارش ۲۰۱۲ دانشکده پزشکی سلطنتی انگلیس، سالانه شش هزار بیمار به دلیل عدم نظارت مطلوب، در بیمارستانها جان خود را از دست می دهند.

اما اکنون پزشکان معتقدند با این دستگاه جدید وضعیت نظارت بر بیمار بسیار متحول خواهد شد.

این چسب در هر دو دقیقه اطلاعات جدیدی را ارسال می کند و پزشکان با این اطلاعات نشانه اولیه ای از وقوع هرگونه وضعیت غیر طبیعی را دریافت می کنند.

شواهد حاکی از آن است که هرچه وضعیت نامساعد بیمار زودتر تشخیص داده شود، شانس نجات بیمار و دستیابی به نتیجه مطلوب نیز بیشتر می شود.

مقامات بیمارستانی انگلیس پیش بینی می کنند این چسب می تواند بیش از ۵۰۰ میلیون پوند در سال صرفه جویی اقتصادی برای بیمارستانها داشته باشد در حالی که سالانه برای آن ۵۰ میلیون پوند سرمایه گذاری می شود. آنها این کاهش هزینه را عمدتا ناشی از کاهش مدت زمانی بستری بودن بیمار در بیمارستان می دانند.