محققان نرم‌افزار جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند زمان و محل دقیق حضور افراد در آینده را مشخص کند.

به گزارش ایسنا، تصور اینکه در پنج سال آینده در کجا و مشغول چه کاری خواهید بود، با دستاورد محققان شرکت مایکروسافت و گوگل دیگر یک رویا نخواهد بود!

برنامه نرم افزاری Far Out با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)‌ اقدام به رهگیری فرد برای یادگیری مسیرهای معمول حرکت وی می کند و سپس پیش‌بینی از محل حضور فرد در سال‌های آینده را ارائه می دهد.

این برنامه نرم افزاری با کمک داده های جمع آوری شده توسط GPS، مکان های حضور فرد در آینده را پیش بینی می کند و این پیش بینی ها از قدرت تطبیق پذیری با تغییرات شغلی، روابط خانوادگی و حتی تغییر منزل برخوردار هستند.

برای طراحی این برنامه نرم افزاری، ۷۰۳ داوطلب در شهر سیاتل مجهز به سیستم GPS شده و مسیرهای حرکت آنها بسمت محل کار، خرید،‌ خانه اقوام و دوستان، مسیرهای تردد روزانه بررسی شد.

سیستم GPS حتی بر روی اتوبوس، خوردوی شخصی یا هر وسیله دیگری که توسط داوطلبان بصورت روزانه استفاده می شود، نصب شد.

در این مطالعه حدود ۱۵۰ میلیون نقطه محل و داده های GPS معادل ۳۲ هزار روز جمع آوری شد؛ این داده ها در اختیار برنامه نرم افزاری Far Out قرار داده شد تا پیش بینی از زمان و مکان حضور هر فرد در آینده ارائه کند؛ این برنامه بطور مثال قادر به پیش بینی تکرار برنامه فرد طی روزهای سه شنبه و پنج شنبه یا برنامه های متغیر در روزهای شنبه را دارد.

نتایج که توسط این برنامه نرم افزاری بدست می آید، بسیار دقیق بوده و شامل پیش بینی از وضعیت پویایی و تحرک فرد در مقیاس یک تا چند ماه آینده و حتی چند سال آینده خواهد بود.

از برنامه نرم افزاری Far Out می توان برای پیش بینی افزایش جمعیت، گسترش بیماری، مشکلات ترافیکی یا تقاضای افزایش پنهای باند استفاده کرد.