دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۳ با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

رییس پژوهشکده مهدویت در نشست خبری به دعوت از میهمانان خارجی از اقصی نقاط جهان در این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش فرهیختگان، اندیشمندان و شخصیت های مختلف خارجی حضور خواهند داشت.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی میهمانان و فرهیختگان داخلی و خارجی در ایام برگزاری این همایش با هم آشنا و سپس به تبادل نظر می پردازند.

به گفته وی میهمانان خارجی همچنین در ایام حضور در ایران به شهرهای قم و مشهد مفدس سفر می کنند و با فضای اجتماعی و سیاسی فرهنگی و مذهبی کشور آشنا می شوند.

وی با تشریح اهداف و برنامه های دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، اخلاق، سبک زندگی، راهبردها و راهکارها را از محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

سید آقایی اظهار داشت: براین باوریم در زمان غیبت تکلیف بیشتری بر عهده شیعیان وجود دارد بنابراین در این رابطه تکلیف خود دانسته و همایش دکترین مهدویت را پایه گذاری کرده ایم که تاکنون ۹ دوره آن برگزار شده است و دهمین دوره آن در خردادماه سال آینده برگزار می شود.

رییس موسسه آینده روشن به فراخوان منتشر شده این همایش اشاره کرد و گفت: تاکنون مقالات فراوانی به دست ما رسیده است و ارسال این مقالات همچنان ادامه دارد.

وی یادآورشد: علاوه بر مقالات داخلی، مقالاتی نیز از نویسندگان و اندیشمندان خارجی به دبیرخانه این همایش رسیده است.

رییس پژوهشکده مهدوبت همچنین گفت: مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سبک زندگی باعث شد که عنوان این همایش را اخلاق و سبک زندگی انتخاب کنیم.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حدیث متواتر شیعه و سنی آمده است که هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است، اظهار داشت: جا دارد زمینه ها و ظرفیتهای فراوان این اندیشه کشف و برای آن به بهترین وجه همایش برگزار شود.

رییس پژوهشکده مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب و راه اندازی رشته مهدویت در سطح ۴ حوزه و پذیرش طلبه از سال تحصیلی آینده همزمان در مؤسسه آینده روشن و مرکز تخصصی مهدویت خبر داد.